۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸

معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد:

لزوم صیانت از کیفیت و کمیت آموزش پزشکی در دانشگاه ها

لزوم صیانت از کیفیت و کمیت آموزش پزشکی در دانشگاه ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وظیفه اصلی ما، صیانت از کیفیت و کمیت آموزش پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت: دکتر ابوالفضل باقری فرد در چهارمین اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، یک هدف اصلی دنبال می کنیم و آن هم توسعه کمی و کیفی آموزش پزشکی در کنار هم است.

وی با بیان این مطلب که ما در وزارت بهداشت برای برنامه های پیش رو و اهداف تعیین شده، کارنامه مشخص داریم، افزود: برنامه اصلی ما، اجرای برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی است، البته به منظور افزایش بهره وری به معنای واقعی، استفاده از ظرفیت علمی معاونین آموزشی و ایده های نو ضروری است.

باقری فرد تصریح کرد: به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ماموریت داده شده تا نیازهای و اولویت های سایر دانشگاه ها را برای افزایش ظرفیت پذیرش، بررسی کند و داتشگاه های علوم پزشکی موظف هستند تا مستندات لازم را ارائه دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: خوشبختانه افتخار ما این که کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی است، البته باید توجه داشت کیفیت را نباید فدای کمیت کرد و صیانت از کیفیت و کمیت آموزش پزشکی، مهم ترین وظیفه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

وی با بیان این مطلب که اعضای هیئت علمی، سرمایه های تجدید ناپذیر هستند، اشاره کرد و افزود: برای ماندگاری اعضای هیئت علمی بابد عوامل رانشی را کاهش دهیم.

تامین اعتبار لازم از طریق وام جهانی برای نوسازی آزمایشگاه ها و تجهیزات دانشکده های علوم پایه و داروسازی، توسعه و بومی سازی تکنولوژی های جدید آموزشی، واگذاری برگزاری آزمون های جامع و ارتقاء به دانشگاه های کلان مناطق، تربیت دانشجوی جامع نگر و ارائه آموزش در عرصه، اخذ مجوز برای تاسیس دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، فراخوان جذب ۳ هزار عضو هیئت علمی، ممنوعیت خرید تعهدات خدمت در حین تحصیل و جذب افراد بومی در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های دستیاری از دیگر مباحث بود که معاون وزیر بهداشت در این سخنرانی به آنها پرداخت.

کد خبر 5726756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha